PRP Tedavisi

PRP tedavisi trombositten zengin plazma' nın kısaltmasıdır. Trombositler kanımızda pıhtılaşmayı sağlayan hücrelerimizdir. Ayrıca bu hücrelerde yoğun bir şekilde büyüme faktörleri de vardır. İşte PRP tedavisinde bu büyüme faktörleri kullanılır. Ne kadar yoğunlukla elde ettiğimiz ve ne kadar doğru yere uygulama yapıldığı çok önemlidir. CGF (konsantre edilmiş büyüme faktörü) ise PRP nin tekrar santrifüj edilmesiyle büyüme faktörlerinin daha da saflaştırılması yoluyla elde edilir. Bir uygulama için yaklaşık 10 cc kadar kan alınır. Alınan kan özel kitlerle ve belli makinelerde santrifüj edilerek elde edilir. İşlemlerin steril bir şekilde yapılması ve PRP-CGF için özel kitlerin kullanılması önemlidir. Elde edilen plazmanın tekrar vücudun hasarlı olan bölgesine verilebilmesi için bu önemlidir. Daha sonra elde edilen plazma eklem, tendon çevresi, cilt, saç gibi vücudun çeşitli yerlerine uygulanabilir. Elde edilen trombositlerde büyüme faktörleri bulunmaktadır. Bu büyüme faktörleri hasarlı dokuda iyileşmeyi tetikler ve hızlandırır. Kendi kanınızdan elde edilmesi sebebiyle uygulama yerinde hassasiyet ve küçük morarmalar dışında hiç bir yan etkisi bulunmamaktadır

Bu tedavi özellikle dejenerasyonun yani kireçlenmenin başladığı eklemler, menisküs ve bağ yırtıkları, omuz ekleminde kireçlenme ve bağ yırtıkları gibi hastalıklarda hasarlı bölgenin iyileşmesini hızlandırmak için uygulanmaktadır. Hastanın durumuna göre bir kaç seans uygulama gerekebilir. Seansların arası yaklaşık 3-4 hafta kadar olmaktadır. Aktif artrit dediğimiz halen aktif inflamasyonlu (iltihaplı) eklemlere PRP-CGF uygulaması inflamasyonun bir miktar azalmasından sonra yapılmalıdır. Çünkü bu uygulama ile inflamasyon bir miktar artabilmektedir. Hazırlandıktan sonra ekleme enjeksiyonu mutlaka uzman bir hekimin yapması gereklidir. Spor yaralanmalarında da yapılabilir. Hasarlı bölgeye elde edilen plazma enjekte edilir. Steril koşullarda ve klinik şartlarında yapılmalıdır. Bodrum’ da eklem PRP tedavisi uzman hekimimiz tarafından kliniğimizde uygulanmaktadır.

Kullanıldığı hastalıklar:

1 thought on “PRP”

1. bodrum prp tedavisi, diz prp si bodrum, diz kireçlenmesi prp si, bodrum da prp, prp bodrum,bodrumda prp terapi,ağrı tedavisi prp,yüz prp si, saç prp si bodrum

Comments are closed.