Fibromiyalji ve Tedavisi

fibromiyalji tedavisi Fibromiyalji, yaygın, gezici tarzda ağrılarla karakterize, kronik bir hastalıktır. Halk arasında yumuşak doku romatizması veya iltihapsız kas romatizması olarak bilinmektedir. Son yıllarda görülme sıklığı giderek artmıştır. Fibromiyalji hastaları özellikle boyun, sırt, bel bölgelerinde olan, geceleri de hissedilebilen, gezici tarzda ağrılardan muzdariptir. Ayrıca fibromiyalji ile sıklıkla kronik yorgunluk sendromu, irritabl barsak sendromu gibi hastalıklar da birlikte görülebilmektedir. Fibromiyalji hastalarına bu ağrıları sebebiyle çok sayıda farklı tetkikler yapılmakta ve çoğunlukla ağrılar bu tetkiklerle yeterince açıklanamamaktadır. Fibromiyaljide son yıllarda kabul edilen mekanizma santral sinir sistemi yani beyin ve omurilikteki ağrı merkezleriyle ilgili problem olabileceğidir. Bu hastalıkta ağrı eşiği de düşmüştür. Sabahları yorgun ve dinlenememiş uyanma, barsak hareketlerinde bozukluklar, boyun, sırt, bel, yaygın eklem ve kas ağrıları görülmektedir.

Fibromiyalji çoğunlukla ilaç tedavilerine yeterince cevap vermez. Beraberinde bölgesel ağrılar için fizik tedavi, akupunktur, ozon terapi, nöral terapi, kupa uygulamaları, kinezyobantlama gibi yöntemler uygulanabilmektedir. Fibromiyaljide ayrıca bazı beslenme düzenlemeleri, besin destekleri ve egzersizler de kullanılmaktadır.

Bodrumda fibromiyaljide bu yöntemlerin hepsi uzman doktorumuz tarafından uygulanmaktadır. Akupunktur, ozon terapi, nöral terapi ve fizik tedavi ile metabolizmanın düzenlenmesi, bağışıklığın güçlendirilmesi, kas gerginlikleri ve ağrıların azaltılması sağlanmaktadır.

Yaygın ağrılarınız varsa, sabahları yorgun uyanıyorsanız, kaslarınızda gerginlik hissediyorsanız siz de fibromiyalji hastası olabilirsiniz. Uzman doktorumuz tarafında fibromiyalji tanı ve tedavisi için sizleri de kliniğimize bekliyoruz.

Sağlıklı günler....

1 thought on “Fibromiyalji Tedavisi”

1. fibro miyalji tedavisi bodrum, bodrum fibromiyalji, ağrı tedavisi bodrumda fibro miyalji tedavisi, fizik tedavi ve rehabilitasyon bodrum, bel ağrısı omuz ağrısı sırt ağrısı tedavisi.

Yorumlar kapalı.