Diz Ağrısı Tedavisi

Diz eklemi vücudumuzun en büyük ve en çok ağırlık taşıyan eklemlerinden biridir. Uzun süre ayakta kalma, sık kilo alıp verme, ağır kaldırma, yanlış ayakkabı seçimleri, postür (duruş) bozuklukları gibi sebeplerle diz ağrıları oluşabilmektedir. Diz ağrıları özellikle yürüme sırasında ve merdiven inip çıkarken rahatsızlık vermektedir. Ayrıca yürürken dizde takılma hissi veya boşa gelme hissi de oluşabilir. Bu durum genellikle menisküs veya bağ yırtığı olduğunu gösterir.

Ayrıca dizden hareket sırasında krepitasyon dediğimiz sesler de gelebilir ve bu sesler çoğunlukla masumdur. Fakat bazı durumlarda hastalıkların habercisi de olabilir. Diz ağrılarının kaynağı her zaman diz çevresindeki dokular olmayabilir. Bazen bel veya kalça eklemindeki problemler de dize ağrı olarak yansır. Bu sebeple diz ağrısı sebebinin ayırt edilebilmesi için muayene şarttır.

Diz ağrısı travma sonrası ortaya çıkabileceği gibi aşırı yüklenmeden dolayı travma olmadan da ortaya çıkabilir. Travma sonrası ortaya çıkan akut ağrılarda çoğunlukla menisküs veya bağ lezyonları tespit edilir. Aşırı yüklenmeden dolayı oluşan ağrıların çoğunun sebebi ise halk arasında kireçlenme olarak bilinen osteoartrittir.

Travma sonrası oluşan durumlarda bazen cerrahi gerekebilir. Bu durumda cerrahi sonrası hastanın tekrar eski yaşantısına dönebilmesi için iyi bir rehabilitasyon şarttır. Özellikle sporla uğraşan kişilerde hem cerrahi öncesi hem de cerrahi sonrası rehabilitasyon çok büyük önem taşır.

Bazen hastanın yaş ve fonksiyon durumuna göre travma sonrasında bağ veya menisküs lezyonu olsa bile cerrahi önerilmez. Bu durumda fizik tedavi ile diz çevresindeki kas ve bağlar güçlendirilir ve dizin içine...., ozon, hyaluronik asit gibi dizin iç yapılarını yenileyebilecek enjeksiyonlar yapılır.

Osteoartrit yani kireçlenme sebebiyle oluşan diz ağrılarında ise çok ileri safhalara kadar fizik tedavi, egzersiz, akupunktur, nöral terapi, ozon terapi uygulanabilmektedir.  Yine osteoartrit cerrahisi sonrasında da fizik tedavi ve rehabilitasyon çok önemlidir.

Diz ağrılarından korunmanın birinci kuralı kilo alımına dikkat etmektir. Çünkü dizlerimiz vücudumuzu taşıyan hamallardır. Onlara çok iyi bakmak önemlidir fakat en önemlisi uzun süreli aşırı yükten kaçınmaktır.