Boyun Ağrısı Tedavisi

Boyun ağrısı çoğunlukla uzun süre aynı pozisyonda kalmaktan veya boyun çevresindeki yumuşak dokular yani kaslar ve bağların zorlanmasından kaynaklanan kas spazmı sebebiyledir. Günümüzde uzun bilgisayar kullanma süresi, ofislerde çalışma koşulları, uzun süre televizyon seyretme gibi bir çok etken boyun bölgesinin uzun süre aynı ve çoğunlukla da yanlış pozisyonda kalmasının nedenidir. Ayrıca ani ve ağır yük kaldırma, spor sırasında fazla zorlama veya yoğun stres sebebiyle de boyun ağrısı gelişebilir. Bu durumda boyun kaslarında spazm ve uzun dönemde kısalma oluşmaktadır. Bu da boyun omurgasının pozisyonunda kronik değişikliklere yol açar; boyun düzleşmesi gibi. Uzun süre klima altında çalışma, soğuk sıcak hava değişimi, stres gibi faktörler de boyun ağrısına sebep olabilmektedir.

Bazı durumlarda boyun ağrısının sebebi boyun fıtığı olabilir. Bu durumda genelde elde kolda uyuşma, karıncalanma, reflekslerde veya kas gücünde azalma görülebilir. Muayene ve tetkik sonuçlarına göre boyun ağrısının sebebi anlaşılır. Boyun fıtığı tanısı konulduğunda bazı acil endikasyonlar dışında çoğunlukla ilk seçenek cerrahi olmayan yöntemlerdir. Bunlar fizik tedavi, akupunktur, nöral terapi, ozon, egzersiz ve kinezyobantlama gibi yöntemlerdir. Bu yöntemlerin hepsi Bodrumda uzman doktorumuz tarafından uygulanmaktadır.

Boyun fıtığı cerrahisi geçirmiş bile olsanız ağrınız geçmemiş olabilir. Bu durumda da uygulanabilecek tedavi yöntemleri mevcuttur.

Boyun ağrılarında kesinlikle ihmal edilememesi gereken boyun egzersizlerini düzenli yapmaktır. Bu egzersizler yeme içme gibi hastaların hayatında olmalıdır. Boyun kaslarımızı ne kadar güçlendirirsek ağrısı o kadar azalacak ve hayat kalitemiz artacaktır.

Boyun ağrısının sebebi ne olursa olsun iyi bir muayene çok önemlidir. Bazen çok beklenmedik hastalıklar bile boyun ağrısı ile kendini gösterebilir; örneğin hipertansiyon. Boyun ağrınızın sebebi belirlendikten sonra tedavisi çoğunlukla cerrahi olmayan yöntemlerle fizik tedavi, akupunktur, nöral terapi, egzersiz ile yapılmaktadır. Boyun ağrıları kronikleşmeden erken dönemde teşhis ve tedavi edilmeli ve tekrarlamaması için ergonomik koşullara dikkat edilmelidir.