Bel Ağrısı Tedavisi

Bel ağrısı günümüz koşullarında neredeyse herkeste görülebilen bir rahatsızlıktır. Ters bir hareket, ağır kaldırma, soğukta kalma, aşırı stres, uzun süre ayakta kalma bel ağrısının sebebi olabilir. Çoğunlukla bu sebeplerle oluşan bel ağrıları kas ve bağ zorlanması sebebiyle oluşmaktadır. Fakat günümüzde görüntüleme teknikleri çok ilerlemiş olduğundan beli ağrıyan neredeyse tüm hastalara MR görüntüleme yapılmakta ve hepsinde nasılsa ya fıtık ya fıtık başlangıcı ya disk kayması saptanmaktadır. Peki beli ağrıyan bir hastada ağrının sebebi bu MR bulguları mıdır? Tabiki bazı hastalarda disk patolojileri yani fıtıklar ağrıların sebebidir; ama çoğunlukla ağrının kaynağı MR da görülenler değildir. Bu nedenle bel ağrısında aslında en önemlisi çok iyi bir muayeneden geçmenizdir. Belinizin hangi pozisyonda ağrıdığı, sabahları ağrılı olup olmadığı, bacağa vurup vurmadığı, bacağa vuruyorsa neresine vurduğu, mesleğiniz, muayene bulgularınız ve daha bir çok etmen tanı koymada önemlidir. Yani bel ağrısı varsa sadece MR görüntüleme ile tanı konulmamalıdır!!! Daha sonrasında tanıya göre tedaviniz planlanacaktır.Bel ağrısı bodrum.

Bazı hastalarımız maalesef doktor olmayan kişilere bel ağrısı için gidebilmektedirler. Bu kişilerin uyguladığı çoğunlukla traksiyon dediğimiz bir yöntemdir. Ama unutmayın ki bu kişiler doktor değildir! Yaptıkları uygulamaların vücuda nasıl etki edebileceği konusunda bir fikirleri yoktur. Kendi sağlığınız için doktor olmayan kişilere bel ağrısı tedavisi yaptırmayınız.

Bazı durumlarda bel omurlarında kayma veya fıtık oluşumu da görülebilir. Bu durumda ağrı bacağa ve ayağa vurabilir. Uyuşma veya kas gücü azalması oluşabilir. Bazı acil durumlar dışında bel ağrılarının çoğu cerrahi olmayan yöntemlerle iyileşebilmektedir. Fizik tedavi uygulamaları, ilaç tedavisi, nöral terapi, akupunktur, ozon uygulamaları, kupa uygulamaları, egzersiz ve kinezyobantlama yöntemlerinin hepsi Bodrumda uzman doktorumuz tarafından uygulanmaktadır. Hangi yöntem veya yöntemlerin uygulanacağına doktorumuz muayenesi sonucu karar vermektedir. Bel ağrısı çekmek kaderiniz olmasın. Kliniğimize bekliyoruz.

Sağlıklı günler...