bodruAkupunktur İle Zayıflamam akupunktur

Baş ağrıları ve migren tedavisinde Akupunktur

( Akupunktur İle Migren Tedavisi )

Baş ağrısı çok sık görülen ve neredeyse her insanın ömründe en az bir kez deneyimlediği bir semptomdur. Çoğunlukla tek sefer olup geçmesine rağmen bazı durumlarda baş ağrısı kronikleşebilir. Kronik baş ağrısı durumunda mutlaka nörolojik muayene ve bazı tetkikler yapılmalıdır. Çünkü hormonal dengesizliklerden tutun da beyinde bulunan tümörlere kadar baş ağrısı bir çok hastalıkta semptom olabilir. Yapılan muayene ve tetkikler sonucunda baş ağrısının kaynağı veya sebebi belirlenir. Açıklayacak başka herhangi bir hastalık bulunamadığında baş ağrıları çoğunlukla migren tiplerinden birisi olarak sınıflandırılmaktadır. İlaç tedavisi de maalesef migren tiplerinde çok etkili olamamaktadır. İlaç tedavisi çoğunlukla ağrı sırasında içilen ağrı kesici ilaçlardan öte geçememektedir.

Baş ağrıları ve özellikle migren tanısı almış baş ağrılarında akupunktur yöntemi çok etkili ve yan etkisiz bir yöntemdir. Akupunktur ile metabolizma dengelenir, sinir sistemine uyarı verilerek vücudun kendi kendini iyileştirme süreci başlatılmış olur. Ayrıca akupunktur tedavisi ile stresin de azalması sağlanmakta ve bu şekilde de tedaviye yardımcı olunmaktadır. Çünkü baş ağrılarının çoğunda stres yoğunluğu ve stresle baş edememe temel sebeplerdendir. Hatta sadece stres sebebiyle oluştuğu düşünülen gerilim tipi baş ağrısı dediğimiz bir baş ağrısı tipi bile bulunmaktadır. Akupunktur tedavisi sırasında kulakta ve vücutta bazı noktalar iğnelenir. Özellikle baş bölgesinde bazı noktalar iğnelenir. Hastanın durumuna göre akupunktur ile birlikte bazı besin destekleri ve egzersiz yöntemleri de önerilebilmektedir.

Baş ağrıları bazı durumlarda baş ve boyun kaslarındaki gerilimden de kaynaklanabilir. Hatta bazen boyun fıtıkları bile baş ağrısı ile kendini gösterebilir. Bu durumda da akupunktur ve kuru iğneleme yöntemi ile ağrıya sebep olan gerilmiş durumdaki kaslar gevşetilerek tedavi edilmektedir.

Bazlı durumlarda baş ağrısı ve migren nöral terapi ile de tedavi edilebilir. Nöral terapide otonom sinir sitemini ve metabolizmayı dengelemek ve bazı kaslardaki gerginliği azaltmak maksadıyla belli noktalara sulandırılmış lokal anestezik madde enjeksiyonu yapılmaktadır. Ağrı tedavisinde hangi yöntemin sizin için daha uygun olacağına doktorumuz muayenesi sonucu kara verecektir.

Kronik baş ağrısından şikayetçi iseniz konforlu ve güvenli tedavi için kliniğimize bekliyoruz.